L'INSTITUT BELLVITGE ESTÀ D'ANIVERSARI

VISITEU LA PESTANYA BENVINGUDA.

dimecres, 14 de juny del 2017

El testimoni de l'Emma Núñez, mare i presidenta de la nostra AMPA des de 2009 a 2016

Crec que vaig conèixer l'Emma el curs que vaig tenir al seu fill Àngel a 1r d'ESO, però ella ja s'havia abocat a l'AMPA del nostre institut i en començava a esdevenir un puntal. Des d'aleshores i fins que va finalitzar la presidència de l'AMPA perquè els seus fills, molt exitosament, van acabar els seus estudis a l'institut, he vist l'Emma tots aquests cursos duent a terme tota la feinada de la reutilització de llibres, col·laborant sempre per Sant Jordi, preparant festes de fi de curs, muntant activitats extraescolars, creant una fantàstica pàgina web que es fa ressò de totes les activitats de l'institut,  xerrades adreçades a pares i mares i sempre al capdavant de totes les nostres reivindicacions contra les retallades i per una millor escola pública. I tot això sempre amb el somriure als llavis i amb l'únic propòsit de col·laborar amb nosaltres per a aconseguir per als fills dels pares i mares que ella representava les millors condicions que tots es mereixen. Com ella diu, "gaudint de la festa amb complicitat". 
Només puc acabar aquesta entrada agraint enormement a l'Emma tota la feina que ha fet, i fa encara, pel nostre institut. AMB UN INFINIT RECONEIXEMENT extensiu a les teves companyes, les teves amigues, com tu dius (les  que són i les que van ser).

La meva mirada i allò que vaig sentir durant el retrobament del passat 9 de juny era diferent al de moltes de les persones que omplien els passadissos de l’institut aquella tarda, principalment perquè el meu vincle amb el centre és molt més recent que el de la majoria dels presents. Però he de dir que vaig gaudir enormement amb les abraçades i somriures que es dedicaven entre elles mentre recordaven, molt emocionades, temps viscuts entre aquelles parets i també al propi barri de Bellvitge.

Tot i sent recents els meus records, vaig tenir l’oportunitat impagable de viatjar en el temps fins als inicis de l’institut, en conèixer un col·lega, l’Ernesto Seuma, un dels primers presidents de l’AMPA! He de dir que escric aquestes línies com a mare dels ex alumnes David i Àngel Sotilllo i com a presidenta de l’Associació de Mares i Pares d’Alumnes de l’institut des de l’any 2009 fins al  2016.

Quan els nostres fills i filles comencen la secundària, estan en un moment... diguem-ne, complex, del seu desenvolupament. Canvis físics, emocionals, socials, intel·lectuals, etc., es barregen creant un còctel sovint difícil de digerir per a tots, també per a ells. En ocasions és massa amarg o agri, altres poc dolç... Davant d' això, crec que l’ingredient que permet trobar l’equilibri en aquest còctel, perquè tant els fills i filles, com el professorat, com les famílies, ens el puguem empassar amb prou garanties per gaudir de la festa, és la complicitat entre la família i el centre. No ho crec, n'estic convençuda! I per això des del minut 1 vaig col·laborar a l’AMPA.

Vull tenir un record molt especial pel professorat amb el qual  he coincidit i especialment per l’equip directiu del centre que, casualment, va estar actiu exactament durant el mateix temps que jo a l’AMPA. Amb la Montserrat Zaera al capdavant com a directora de l’institut, han estat set anys de treball conjunt impecable on les famílies hem jugat un paper fonamental en el projecte educatiu i a les activitats que, proposades tant des del centre com des de l’AMPA, es duien a terme. Hem estat un equip on cadascú des de la seva posició sumava per a intentar aconseguir objectius comuns i amb la mirada posada sempre en els i les joves. Hem estat un equip guanyador. Un equip on sense les meves companyes de l’associació, les meves amigues, res no hauria estat possible i els meus records i sentiments no serien de la profunditat que ho són.

Gràcies per la complicitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada